Denne siden er under utvikling
– vennligst bruk desktopversjonen
Kvalitetsledelse Arena
Her er vår metode: vår kvalitetspolicy bygger på våre verdier, kulturkjennetegn og ambisjon.
Ambisjon: Vi skal bygge hele Norges største gratis familiefestival
Kvalitetsmål: JCP Arena sitt kvalitetsmål er å sikre at det ikke skjer noen skade på natur og elementer i de parkene vi besøker med våre konsepter. Vi skal også tilstrebe en nullvisjon på skader og ulykker for vårt publikum og crew. Etter hver gjennomføring har vi en debrief, eventuelle skader meldes som avvik. Eventuelle skader på natur og miljø vil rapporteres under bærekraft og miljø i avvikksskjema. Eventuelle skade på person (publikum eller crew), vil rapporteres under skade på person i avviksskjema
Kundetilfredshet: NPS på over 70
Salg
- Prospektere (sjekke proff.no, SoMe, LinkedIn, hjemmesider, bærekraftstrategi, visjon osv)
- Benytt eget nettverk aktivt
- Ringe, sende sms når mottaker ikke svare, sende meldinger på LinkedIn
- Kartlegge kundens behov i forhold til konseptene
- Motta eller skrive brief sammen med kunde, sette mål for aktiviteten
- Sette team til gjennomføring av aktivitet
- Gjennomføre oppstartsmøte
- Lage løsningsforslag
- Reservere eksterne/interne ressurser ved behov
- Lage fremdriftsplan
- Lage budsjett - forhandle/ prute priser - legge inn prosjektet i HQ
- Lage GPT budsjett
- Presentere for kunde, gå gjennom budsjett
- Gjennomføre eventet, dokumentere aktivitet
- Evalueringsmøte / nysalg for neste års gjennomføringer
- Følge opp kunde i etterkant


Prosjektteam / oppstartsmøte
- Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
- Book tid for øving på pitch
- Prosjektverktøy med kunde er i utgangspunktet Teams. Men åpne for andre verktøy om kunde har egne preferanser.
Fremdriftsplan
- Detaljert oversikt over frister for JCP, partnere, kommune og Visit Destinasjon
- Tydelige exitdatoer ved mangel på finansiering for gjennomføring
- Frister tilknyttet leverandører, innhold, reduksjoner og budsjettendringer

Oppstart
- Partnerskap godkjent fra kunde
- Signere kontrakt
- Fakturere avtalt %vis partnerfee
- Oppdatere HQ
- Forhåndsfakturere
- Pressemelding dersom relevant
- #winning på Workplace
- Oppdatere fremdriftsplan
- GDPR - hvordan håndteres persondata
- Oppdatere eksterne og interne ressurser
- Forhandle/ prute priser
- Booke statusmøter frem til gjennomføring
- Booke produksjonsmøter
- Planlegge for golden week - alt skal være klart en uke før gjennomføring

Prosjektteam / oppstartsmøte kunde
- Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
- OTH i prosjekt, hva er ambisjonen, hvordan skal vi organisere oss
- Prisvinnende? Hva må vi måle/dokumentere?
- Planlegge casefilm
- Booke budsjettmøter med kunde

Planlegging
- Kontrakter med leverandører
- Gjennomføre befaring, gjerne med sentrale partnere, kommune og visit destinasjon
- Planlegge for ikke-kommersiell infrastruktur på arenaene
- Risikoanalyse, Handlings- og beredskapsplan
- Plan for SoMe - egen plan for konseptet og med sentrale partnere
- GDPR - databehandleravtale med kunde
- Oppfølging leverandører
- Produksjonsmøter
- Innholdsmøter og produksjon
- Kjøreplan - ferdig senest 2 uker før gjennomføring
- Golden Week alt klart en uke før gjennomføring

Gjennomføring
- HMS, risikoplan
- Sjekke nødutganger og/eller oppsamlingspunkter
- Befaring av alle partneres stand før åpning av arrangement
- Briefing av crew on site før gjennomføring
- Gjennomgang nedriggsplan med partnere, transportør og crew
- Poste på SoMe underveis dersom avtalt med kunde, evt internt på Workplace

Etterkant
- Sende over dokumentasjon til kunde
- Sende NPS Kundetilfredshetsundersøkelse
- Retur av materiell til partnere
- Evaluere med leverandører
- Evaluere med prosjektteam internt
- Evaluere med kunde
- Godkjenne leverandørfakturaer i Ibistic
- Case til jcp.no
- Sluttfaktura på aktivisering til kunde
- Oppdatere HQ
- Stenge prosjekt
- Slette eventuell deltagerdata - GDPR
- Teamsgruppe: Flytt alle nødvendige dokumenter over til Dropbox, fjern delinger og arkiver teamsgruppe
- Dropbox: Rydd opp i kundemappe, fjern deling på alle delte mapper
- Rydd i mail mappe
