Denne siden er under utvikling
– vennligst bruk desktopversjonen
Kvalitetsledelse PRAD
Her er vår metode: vår kvalitetspolicy bygger på våre verdier, kulturkjennetegn og ambisjon.
Kvalitetsmål: JCP PRAD sitt kvalitetsmål er å konvertere prosjektkunder over til kontraktskunder. Ambisjonen er å signere 4 nye kontraktskunder i året. Måles ved at vi signerer kontrakt, dette fylles ut i dokument vi lager på Dropbox.
Salg
- Prospektere (sjekke HQ, proff.no, SoMe, LinkedIn, hjemmesider, bærekraftstrategi, visjon osv)
- Benytt eget nettverk aktivt
- Ringe
- Kartlegge kundens behov
- Motta eller skrive brief sammen med kunde, sette mål for aktiviteten
- Sette prosjektteam
- Gjennomføre oppstartsmøte
- Briefe kreativt
- Lage løsningsforslag
- Reservere eksterne/interne ressurser
- Lage fremdriftsplan
- Lage budsjett
- Lage GPT budsjett
- Presentere for kunde, gå gjennom budsjett
- Følge opp kunde i etterkant
- Alltid sette seg inn i kundene bærkraftarbeid

Mål med fasen: Sette det rette teamet med rett kunnskap for å løse kundes behov som gir størst mulig grad av måloppnåelse.
Oppstart
- Avklare teamet
- Involvere alle i prosjektteamet og gi en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Booke både møtetider og sette av resurser i Busy
- Book tid for øving på pitch
- Prosjektverktøy er Teams
- Planlegge for casefilm

Fremdriftsplan
- Detaljert oversikt over frister for JCP og kunde for neste fase
- Frister tilknyttet leverandører, innhold, reduksjoner og budsjettendringer

Oppstart Internt
- Prosjekt godkjent fra kunde
- Sørge for signert budsjett/kontrakt
- Oppdatere HQ
- Fakturere ihht. betalingsplan for de ulike fasene
- Pressemelding dersom relevant
- #winning på Workplace
- Oppdatere fremdriftsplan
- Booke ressurser i Busy
- Booke statusmøter i fasen (FIB)
- Booke presentasjonsmøte (lappemøte)

Planlegging
- Booke ressurser for gjennomføring fram til ferdig leveranse
- Kontakte leverandører der det er relevant
- Plan for SoMe
- Planlegge for fremdrift i alle faser

Etterkant
- Sende NPS til kunde på sms
- Evaluere med prosjektteam internt
- Evaluere med kunde
- Godkjenne leverandørfakturaer i Ibistic
- Case til jcp.no
- Sluttfaktura til kunde
- Oppdatere HQ
- Stenge prosjekt
- Teamsgruppe: Flytt alle nødvendige dokumenter over til Dropbox, fjern delinger og arkiver teamsgruppe
- Dropbox: Rydd opp i kundemappe, fjern deling på alle delte mapper
- Rydd i mail mappe
