Denne siden er under utvikling
– vennligst bruk desktopversjonen
Kvalitetsledelse
Retail Factory
Her er vår metode: vår kvalitetspolicy bygger på våre verdier, kulturkjennetegn og ambisjon.
Ambisjon: Vi skaper vekst.
Kvalitetsmål:
- Levere oppstart og ferdigstillelse av prosjekt til avtalt tid.
- Sikre at de enkelte KPI'ene ved hver enkelt prosjekt er nådd.
- Sikre at vi gjennomfører prosjekt iht. avtalt budsjett.
Mål kundetilfredshet: NPS på over 70
Salg
- Prospektere (sjekke proff.no, SoMe, LinkedIn, hjemmesider, bærekraftstrategi, visjon osv)
- Benytt eget nettverk aktivt
- Ringe
- Kartlegge kundens behov
- Motta eller skrive brief sammen med kunde, sette mål for aktiviteten
- Sette prosjektteam
- Gjennomføre oppstartsmøte
- Briefe kreativt
- Lage løsningsforslag
- Reservere eksterne/interne ressurser
- Lage fremdriftsplan
- Lage budsjett
- Lage GPT budsjett
- Presentere for kunde, gå gjennom budsjett
- Følge opp kunde i etterkant

Mål med fasen: Å utrede alternative konsepter og identifisere det prosjektet som i størst utstrekning gir måloppnåelse og tilfredsstiller kundens behov.
Prosjektteam / oppstartsmøte
- Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
- Prosjektverktøy er i utgangspunktet Teams. Men åpne for andre verktøy om kunde har egne preferanser.

Fremdriftsplan
- Detaljert oversikt overfor RF og kunde, med tydelig prosess, frister og ansvarsområder
- Oppfølging fra RF kontinuerlig

Oppstart
- Prosjekt godkjent fra kunde
- Få skriftlig godkjenning på prosjekt og budsjett
- Oppdatere HQ
- Forhåndsfakturere 50% når mulig
- Pressemelding dersom relevant
- #winning på Workplace
- Oppdatere fremdriftsplan
- GDPR - hvordan håndteres persondata
- Oppdatere eksterne og interne ressurser
- Identifisere interessenter - hvordan skal disse involveres
- Booke statusmøter frem til gjennomføring
- Planlegge for golden week der det er mulig

Prosjektteam / oppstartsmøte kunde
- Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
- Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
- OTH i prosjekt, hva er ambisjonen, hvordan skal vi organisere oss
- Hva må vi måle/dokumentere?
- Planlegge casefilm når mulig
- Booke budsjettgjennomgang med kunde når nødvendig

Planlegging
- Tidsplanlegging for prosjektet
- Risikoanalyse når nødvendig
- Ansvarfordeling (hvem gjør hva)
- Definere prosjektleveranser
- Statusmøter med samspillsoner
- Oppfølging lokasjon og leverandører
- Booking crew
- Opplæring crew
- Booking lager
- Booking logistikk
- Informere eksterne stakeholdere
- Innkjøp
- Briefe fellesressurser

Gjennomføring
- Logistikk underveis
- Lager underveis
- Crew - opphenting og innkjøp.
- Onsite briefing/kvalitetssikring
- Opprigg
- Kontinuerlig oppfølging HQ
- Bildedokumentering
- Gjennomføre aktivisering
- HMS oppfølging
- Kundekontakt og tredjepart oppfølging
- Planlegg nedrigg før aktivisering
- Følg plan og brief, ved avvik utenfor brief skal nærmeste leder kontaktes
- Nedrigg og eventuell opprydding/kilde sortering
- Rate crew i Lifeforce, gi muntlig feedback
- Poste på SoMe dersom avtalt med kunde, evt internt på Workplace

Etterkant
- Fakturering
- HQ oppdateres
- Ibistic
- Captivator lønn
- Prosjektregnskap
- Lukke prosjekt
- Materiell status
- Retur av materiell fra lokasjon til lager
- Vask og vedlikehold av materiell
- Informere lageret om tilbakelevering
- Samle inn tilbakemeldinger fra tredjeparter (butikker og crew)
- Evalueringsmøte internt
- Identifisere nye muligheter for business
- Identifisere muligheter for utvikling av case eller prispåmelding
- Booke og gjennomføre ekstern evalueringsmøte
- Utvikle og oversende sluttrapport
- Rating og tilbakemeldinger crew
- Utleggshåndtering
- Sende NPS til kunde
- Slette evt. deltakerdata - GDPR
- Teamsgruppe: Flytt alle nødvendige dokumenter over til Dropbox, fjern delinger og arkiver teamsgruppe
- Dropbox: Rydd opp i kundemappe, fjern deling på alle delte mapper
- Rydd i mail mappe