Denne siden er under utvikling

– vennligst bruk desktopversjonen

Kvalitetsledelse Travel

Her er vår metode: vår kvalitetspolicy bygger på våre verdier, kulturkjennetegn og ambisjon.

Kvalitetsmål: Andel av turene som gjennomføres uten avvik fra den planlagte reiseplanen (f.eks. endringer i overnatting, aktiviteter eller transport). Mål – leveringsnøyaktighet på 90%

Mål kundetilfredshet: Over 85 i NPS.

Avviksskjema

Double-click this Element to add your Google Forms URL

Note: Click on Send in Google forms to get the share link.

Salg

  • Prospektere (sjekke proff.no, SoMe, LinkedIn, hjemmesider, bærekraftstrategi, visjon osv)
  • Benytt eget nettverk aktivt
  • Ringe
  • Kartlegge kundens behov
  • Motta eller skrive brief sammen med kunde, sette mål for aktiviteten
  • Sette prosjektteam
  • Gjennomføre oppstartsmøte
  • Brainstorm med Travel teamet - evt briefe kreativ avdeling
  • Briefe DMC
  • Lage løsningsforslag
  • Reservere eksterne/interne ressurser ved behov
  • Lage fremdriftsplan
  • Lage budsjett - forhandle/ prute priser - legge inn prosjektet i HQ
  • Lage GPT budsjett
  • Presentere for kunde, gå gjennom budsjett
  • Følge opp kunde i etterkant

Prosjektteam / oppstartsmøte

  • Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
  • Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
  • Book tid for øving på pitch
  • Prosjektverktøy med kunde er i utgangspunktet Teams. Men åpne for andre verktøy om kunde har egne preferanser.
Coffee cup, Tableware, Drinkware, Dishware, Serveware, Gesture, Font, Drink, Teacup

Fremdriftsplan

  • Detaljert oversikt over frister for JCP og kunde
  • Legg inn egne budsjettmøter i større prosjekter
  • Frister tilknyttet leverandører, innhold, reduksjoner og budsjettendringer
Font

Oppstart

  • Prosjekt godkjent fra kunde
  • Signere kontrakt
  • Oppdatere HQ
  • Forhåndsfakturere
  • Pressemelding dersom relevant
  • #winning på Workplace
  • Oppdatere fremdriftsplan
  • GDPR - hvordan håndteres persondata
  • Oppdatere eksterne og interne ressurser
  • Forhandle/ prute priser
  • Booke statusmøter frem til gjennomføring
  • Booke produksjonsmøter
  • Planlegge for golden week - alt skal være klart en uke før gjennomføring
Gesture, Font

Prosjektteam / oppstartsmøte kunde

  • Viktig å involvere alle i prosjektteamet og gi de en tydelig brief på prosjekt og videre fremdrift. Felles møte for alle i prosjektet.
  • Vær tydelig på hvem som har hvilken rolle og ansvarsområder. Book både møtetider, frister, og ikke minst, produksjonstid i kalenderen.
  • OTH i prosjekt, hva er ambisjonen, hvordan skal vi organisere oss
  • Prisvinnende? Hva må vi måle/dokumentere
  • Planlegge casefilm
  • Booke budsjettmøter med kunde
Gesture, Font

Planlegging

  • Kontrakter med leverandører
  • Gjennomføre befaring, gjerne med kunde
  • Planlegge bevertning
  • Risikoanalyse, Handlings- og beredskapsplan
  • Invitere gjestene (Cvent eller Confetti +)
  • Plan for SoMe
  • GDPR - databehandleravtale med kunde
  • Oppfølging DMC´er og leverandører
  • Produksjonsmøter
  • Innholdsmøter og produksjon
  • Kjøreplan - ferdig senest 2 uker før reise
  • Sende ut alt av billetter senest én uke før avreise, eller tidligere etter avtale med kunden.
  • Golden Week alt klart en uke før gjennomføring

Gjennomføring

  • HMS, risikoplan
  • Sjekke nødutganger!
  • Møte med lokasjon rundt servering
  • Briefing av crew og/ eller DMC før event
  • Planlegg nedrigg/ hjemsendelse av utystyr før reisen
  • Poste på SoMe dersom avtalt med kunde, evt internt på Workplace
Font

Etterkant

  • Sende over dokumentasjon til kunde
  • Sende NPS til kunde på sms
  • Retur av materiell
  • Evaluere med leverandører
  • Evaluere med prosjektteam internt
  • Evaluere med kunde
  • Godkjenne leverandørfakturaer i Ibistic
  • Case til jcp.no
  • Sluttfaktura til kunde
  • Oppdatere HQ
  • Stenge prosjekt
  • Slette deltagerdata - GDPR
  • Teamsgruppe: Flytt alle nødvendige dokumenter over til Dropbox, fjern delinger og arkiver teamsgruppe
  • Dropbox: Rydd opp i kundemappe, fjern deling på alle delte mapper
  • Rydd i mail mappe

til toppen

Etterkant

  • Sende over dokumentasjon til kunde
  • Sende NPS til kunde på sms
  • Retur av materiell
  • Evaluere med leverandører
  • Evaluere med prosjektteam internt
  • Evaluere med kunde
  • Godkjenne leverandørfakturaer i Ibistic
  • Case til jcp.no
  • Sluttfaktura til kunde
  • Oppdatere HQ
  • Stenge prosjekt
  • Slette deltagerdata - GDPR
  • Teamsgruppe: Flytt alle nødvendige dokumenter over til Dropbox, fjern delinger og arkiver teamsgruppe
  • Dropbox: Rydd opp i kundemappe, fjern deling på alle delte mapper
  • Rydd i mail mappe
Product, Font, Gesture

til toppen

This project is protected by a password

The password is not correct